Viimeisin "huomionosoitus" oli eilen ( 16.3. ) paikallislehdessä julkaistu sarjakuvapiiros, jossa nauretaan kolmesta sanasta maksetulle hinnalle. Sanoista, joita lanseerataan kunnan strategiana ja jotka kaiken hyvän lisäksi eivät ole mitään strategiaa.
"Strategiaa" on myös ihmetellen uutisoitu valtakunnallisissa lehdissä. Onko kyseessä niin sanottu "pöljän uutisen" tekeminen uutiskynnyksen ylittämiseksi? Jos näin on ajateltu tehtävän, on mission toteutuksessa onnistuttu. Julkisuus, hyvä, tai huono, on nähty tärkeimmäksi.
SYDÄMELLÄ, SOVUSSA ja SISULLA on Savitaipaleen uusi strategia. Ainakin kunnan nettisivujen mukaan. Vakavasti ottaen herää kysymys, miten tuota niin sanottua strategiaa voidaan toteuttaa. Etenkin, kun ei tiedetä strategian päämääriä. Niitä ei ole!
Monikansallinen Nokia uutisoi tänään
vauhdittavansa strategiansa toteuttamista. Miten Savitaipale toteuttaa strategiaansa?
Vaikuttaa siltä, että Kissconsulting Oy ei ole tiennyt mitä tarkoittaa kuntastrategia. Tai sitten kyseessä oli konsulttien höynäytys. Itse en usko kunnan virkamiesjohdon höynäyttäneen luottamusmiehiä ja sitä kautta kuntalaisia. Tätäkin vaihtoehtoa on tosin ABC-parlamentissa väläytelty.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan mitä kunnassamme tarkoittaa päämäärättömän strategian toteuttaminen hyvillä fiiliksillä, sillä sitähän Savitaipaleen "strategia", sydämellä, sovussa ja sisulla, tarkoittaa. Positiivista otetta. Fiiliksiä. Strategia se ei ole. Ehkäpä juuri siksi Savitaipaleen strategia on brändätty "Savitaipaleen salaisuudeksi".
Tässä nyt mennään kuin aurinkotuulessa tuuliajolla. Kukaan ei tiedä minne mennään ja mitä halutaan. Pääasia ettei tapella, ollaan myönteisii ja et kaikil on kivaa. Bueno!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti