lauantai 10. toukokuuta 2014

RASKAUSVIIKKO 3135

Olen yliaikainen. Joulupukkikin on yliaikainen.

Synnyttämiseni aika lähenee ja siirtyy. Ehkä en synnytäkään. Jään kummajaiseksi työhuoneeni lasilla suljetun tuulireiän suojan puolelle. Uniikkia ja ainutlaatuista. Ei tutkimisen arvoista, ei edes jälkeä mieleen.

Edellisen kappaleen ajatus sai oikeutukseni luettuani suomalaisen internet-sivusto blogilista.fi ranking-listoja. Kuumat: Yksi otsikoltaan suomenkielinen, luetuimmat: ei yhtäkään suomenkielistä blogin otsikkoa top-10 listoilla.
En tietenkään opi tästä mitään, sillä minun on vaikea oppia 3135:n raskausviikon jälkeen.



Kansa puhui demarien puoluekokouksessa kansan suuntaan. Katsoessani blogien kirjoittajien suuntaan, en voi nostaa nuolta poskelle, sillä hekin katsovat itsensä läpi kansan suuntaan. Jos kirjoitetaan toilettipaperin kuvioinneista, tai röyhtäytystekniikasta, uuden tiedon valossa, ilman kappalejakoa, vaikkapa otsikolla "MAGIC LIFE", tuhansille, on se riman ylitys. Ilman taloustikkaitakin.

En nosta nuolta poskelle, vaikka suomalaisten bloggareiden tarjonta tilastoituna kertoo minulle niiden lukijoista; olen suomalainen. Olemme suomalaisia. Arrogantissa, syvyyttä välttävässä positiivisessa junttitekstissä löytyy suomalaisuuden voimaannuttava lähde.

Minun ei tarvitse niitä lukea. Minun ei tarvitse kirjoittaa "isäblogia", tai täysvillaista "tänään kotona, huomennakin kotona" stooria. Minun ei tarvitse terapioida itseäni omilla sanoillani.

Onneksi blogilista.fi ei ole koko totuus. Tilastoinnissakaan.

Niin, sitähän ei ollutkaan. Totuutta.

10.5.2014
Arto Bäcklund
Orpo ( 2898 raskausviikon jälkeen )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti