perjantai 4. huhtikuuta 2014

MINULTA ON PYYDETTY

Olen saanut toistasataa pyyntöä, käsittämättömän pienellä ajalla, kirjoittaa uusi runo(ja)???

Katselin elokuvaaaaaa, rainaa... elokuvaaaaa, rainaa...elokuvaaaaa, rainaa... TEEMALTA.

Tuli.

Runo:


HÄKKI

Toteutumatonta vapauttaa kanarialintu
          ennen lähtöä
niitä ei ole
Savitaipaleen kattojen yllä
voin häkin heittää
          ennen itseni murhaa 
vain sen
Olen se ja minulla on omani
Nimeni on Saimi Nelson
ja mikä on kanarialintu
Serge Gainsbourg ei ollutkaan hullu












-----------------------------------------------------------------------------

Iltapiipullinen, nähtyä, ajateltua

Menin runotyhjänä virtuaalipiipulle.
En saanut Jane Birkin'iä mukaan, runoon. Harmittaa vähän.
Jupiter leikkii Kuun kanssa.
Lännessä.
Kuolimon jäät imitoivat ylilentäviä koneita.
Aikaisilta muuttajilta menee hermo. Kuvittelen.


Kävin tänään Venäjänmaalla.
En törmännyt Krimiin, en nähnyt tankkeja
en kanarialintuja.

Mainostajat haluaisivat maksaa blogistani. En ymmärrä ajatusta.
Puhuin asiasta katsastusmiehen kanssa.
Oli samaa mieltä.
Mainostan itse.
Maailmaa.


Toinen iltapiipullinen

Kuu putosi.
Suomensalon taakse.
Jupiter nauraa.
Ja minä.
Tällä toisella piipullisella.


4.4.2014
Arto Bäcklund


PÄIVITYS:  Vaikka yrittäisin tänne kirjoitella jotain asiakin, joskus, omasta mielestäni, niin tätä postausta on luettu ihan, ihan, ihan, sairaaaaan paljon. Olen oikein ymmälläni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti